Országos Pénzügyi Esettanulmányi Verseny

Egyetemi szekció szabályzata

 

  1.  A versenyen a gazdasági és üzleti főiskolákat és egyetemeket intézményenként (gazdasági karonként) egy-egy 4 fős, nappali tagozatos hallgatókból álló csapat képviselheti.
  2. A feladat egy magyarországi vagy magyar vonatkozású vállalati, gazdálkodó szervezeti jellemzően pénzügyi probléma megoldása.
  3. Az esettanulmányban szereplő vállalat működését érintő iparágról előzetes információt kapnak a csapatok a verseny napja előtt 5 munkanappal.
  4. Az esettanulmány témája, tartalma és a megoldandó probléma annak kihirdetéséig kizárólag az esettanulmányt adó gazdálkodó szervezet képviselője, valamint az esettanulmányt tartalmazó füzet szerkesztői számára ismert.
  5. A zsűri tagjai az elméleti és a gyakorlati élet független és pártatlan szakemberei. Az írásbeli munkák és a prezentációk értékelésében a vállalati szféra képviselői vesznek részt.
  6. A verseny tisztasága érdekében a csapatok nem intézményeik nevét használják a verseny során, hanem egy általuk választott fantázianevet, csapatnevet.
  7. A verseny egy online és egy személyes részből áll a következők szerint:
    • Online rész (2025. január 25.): esetmegoldás, dokumentumok leadása;
    • Személyes rész (2025. január 30. és 2025. február 1. között): 1. nap: érkezés, regisztráció, 2. nap: megnyitó ünnepség, városnézés, beltéri program, networking, vacsora; 3. nap: leadott anyagok prezentálása, eredményhirdetés.
  8. A rendezvény személyes jelenléttel tervezett részén (2025 január 30-február 1.) az aktuális kormányzati- és egyetemi járványügyi szabályozások (pl. kötelező maszkhasználat, védettségi igazolvány megléte) lesznek az irányadók.
  9. A határon túli intézmények csapatai számára kérés esetén lehetőséget biztosítunk a prezentációk online formában történő megtartására.
  10. A verseny esetmegoldási része 2025. január 25-én online formában történik, melynek platformját a Microsoft Teams fogja biztosítani (erről külön tájékoztató anyagot kapnak az érintettek). A leadott munkák értékelésére az előzsűrinek 5 nap (2025. január 26-tól 2025. január 30-ig) áll rendelkezésére.
  11. Az online tér ugyan nagyobb szabadságot biztosít az esettanulmány megoldására, azonban mind a szervezők, mind a zsűri szigorúan veszi a tiszta, becsületes versenyt, amelynek ellenőrzése folyamatos lesz a Microsoft Teams chatszobáiban.
  12. Az online keretek alkalmazása miatt a csapatok valamennyi tagjának a kamerahasználat kötelező, de legalább az aktív, számítógépen dolgozó versenyzőknek kötelező a kamerát bekapcsolva tartani a feladatmegoldás során.
  13. A verseny esetmegoldási napján (2025. január 25.) az esettanulmány megoldására minden csapat rendelkezésére áll 12,5 óra felkészülési idő, amely alatt a prezentációt is szükséges elkészíteni (9:30-tól 22:00-ig van lehetőségük az esettanulmány megoldására online a Microsoft Teams-en keresztül). Az esettanulmány átvételét megelőző – az iparágat érintő – adatgyűjtéseiket és előzetes elemzéseiket fel kell tölteniük a Microsoft Teams szobájukba. Az esettanulmány kézhez vételét követően a feladatot csak a Microsoft Teams szobájukban az adminisztrátorok által előre feltöltött Excel, Word, illetve PowerPoint fájlokban készíthetik el. A feladatmegoldás folyamatának nyomon követhetősége érdekében a fájlokat minden órában az aktuális verziószámmal ellátott néven menteni kell (mentés másként új névvel, verziószámmal). A zsűrizés során az utoljára mentett, legmagasabb verziószámú fájlok kerülnek elfogadásra, melyek 22:00 óra utáni módosítására nincs lehetőség.
  14. A szükséges számítások elvégzéséhez, a megoldási javaslat megszerkesztéséhez, valamint a prezentációk elkészítéséhez csak a versenyzők OPEV-es Microsoft Teams fiókjához tartozó magyar nyelvű Microsoft Excel, Word és PowerPoint programok által a Microsoft Teams felületen létrehozott dokumentumok kerülnek elfogadásra.
  15. A prezentáció anyagát, a végső Excel-munkafüzetet (számítások) és a 8-10 oldalas szöveges megoldást (vezetői összefoglaló) az első napon legkésőbb 22 óráig elektronikus formában kell a szervezők rendelkezésére bocsátani: a Microsoft Teams-en található "Csapatnévként" elnevezett mappába mentéssel. Ebben a mappában csak egy Excel (számítások), egy szöveges fájl (vezetői összefoglaló) és egy PowerPoint prezentáció szerepelhet. A többi munkaanyagot az „Egyéb” mappába kell menteni.
  16. Az online tér ugyan nagyobb szabadságot biztosít az esettanulmány megoldására, azonban mind a szervezők, mind a zsűri szigorúan veszi a tiszta, becsületes versenyt, amelynek ellenőrzése folyamatos lesz a Microsoft Teams chatszobáiban.
  17. A feladatmegoldás határidejének a lejártát követően a csapatok saját döntése/felelőssége próba prezentáció tartása, ami a döntős csapatok munkáját segítheti.
  18. A csapatok zsűri előtti prezentációjára (2025. február 01.) a személyes formában megtartott ünnepélyes középiskolai szekció záróeseményén (2025. január 31.) ismertetett sorrendben kerül sor.
  19. A beadott szöveges (vezetői összefoglaló), Excel (számítások) és prezentációs megoldás alapján az előzsűri pontozólap segítségével választja ki a rendelkezésére álló héten (2025. január 26-től 2025. január 30-ig), hogy mely csapatok mely döntőben mutathatják be prezentációjukat. A döntő(k) és a főzsűri munkája a prezentáció napján (2025. február 01.) 09:30-tól indul, ahol az előzsűri során kiválasztott pályamunkák bemutatásra kerülnek prezentáció formájában. Ezt követően várhatóan 14:00-tól kerül sor az eredményhirdetésre.
  20. A prezentációk időtartama maximum 20 perc lehet. A prezentáció utáni 10 percben a csapatoknak a zsűri által feltett kérdéseket kell megválaszolniuk.
  21. Mind az előzsűri, mind pedig a döntő(k) zsűrije sorrendeket állapít meg. A döntőbe való bejutással a korábbi eredmények törlődnek.
  22. A versenyből való kizárást vonja maga után az esettanulmányi verseny anyagainak, valamint a prezentáció késedelmes leadása, külső segítség (szakember bevonása) igénybevétele, a felkészülési időn kívüli konzultáció az esettanulmánnyal kapcsolatban, illetve az Excel (számítások), Word (vezetői összefoglaló), illetve PowerPoint fájlok verziószámokkal történő mentéseinek az elmulasztása és a kamerahasználat figyelmen kívül hagyása.
  23. A verseny offline részén való részvétel során a csapattagok, felkészítő oktató/kísérő oktató által le nem adott (elhagyott, eltulajdonított) szobakulcsok miatti többletköltésgek az érintett csapat tagjait terhelik. 
  24. Az előre nem látható és a fenti szabályzat által nem érintett kérdésekben és helyzetekben – az érintett csapatok véleményének meghallgatásával és érdekeik lehető legteljesebb figyelembe vételével – a verseny szervezői hoznak döntést. A versenyszervezőkhöz óvás csak írásban juttatható el, amire a szervezőbizottság szintén írásban válaszol.
  25. A szervezők a versenyszabályzat változtatásának jogát fenntartják, a szabályzat esetleges változásáról a csapatokat értesítik. A változások csak a verseny zökkenőmentes megrendezésének célját szolgálhatják. Csak olyan változások történhetnek, amelyek nem érintik hátrányosan a csapatokat.
  26. A versenyen történő regisztrációval a résztvevő csapatok hozzájárulnak, hogy az esemény során fényképek és képernyőfotók készülhetnek róluk.

Galéria